ВСИЧКО, КОЕТО ТРЯБВА ДА ЗНАЕТЕ ЗА БАТЕРИИТЕ НА RENAULT E-TECH 100% ELECTRIC

E-Tech 100% electric - battery - Renault
литиево-йонна батерия
Литиево-йонната батерия понастоящем е референтната технология за електрически автомобили.

Renault избра да оборудва своите автомобили E‑Tech 100% electric с тази технология, тъй като тя предлага на клиентите оптимално техническо решение с максимални ползи:
  • висока енергийна плътност, осигуряваща голям пробег
  • възможност за приемане на високи мощности на зареждане за по-добра зареждаемост
  • постоянна производителност независимо от температурата и без ефект на запаметяване
  • дългосрочно управление на издръжливостта и стареенето на батерията

разбиране на технологията Renault E-Tech 100% Electric

дизайнът на нашите батерии
Тяговата батерия е основен компонент на вашия електрически автомобил. Тя е проектирана и произведена с изключително внимание. Целта ни е да намалим нейния размер и същевременно да осигурим максимална производителност.
Батерията се състои от няколко елемента, които гарантират правилната ѝ работа.

Бележка: само клетките и модулите са разработени с нашите партньори. Всички други компоненти на батерията са проектирани и произвеждани от Renault. Гаранция за качество, отговарящо на вашите изисквания.

как работи електрическата батерия?
Литиево-йонната батерия е компонент, който превръща химическата енергия в електрическа. Това се случва в резултат на химическа реакция, която протича между 2 електрода - единият положителен (катод), а другият отрицателен (анод), потопени в електролит.Когато батерията захранва вашия автомобил, натрупаните електрони се освобождават в постоянен поток от енергия през веригата на автомобила между анода и катода, за да захранват електрическия мотор.Обратно, когато батерията възстановява енергията, предавана от зарядното устройство или чрез рекуперация на спирачната енергия, електроните се връщат в първоначалната си позиция.

производителност на батерията

КАПАЦИТЕТ И ПРОБЕГ
E-Tech 100% electric - battery’s capacity - Renault
капацитет
Капацитетът на батерията се изразява в киловатчаса (кВтч). Това не трябва да се бърка с незабавната мощност на електрическия мотор или заряда, изразен в киловатове (кВт).
Можете да си представите това като сравняване на капацитета на резервоара за гориво на автомобил с двигател с вътрешно горене, изразен в литри (л) и мощността на двигателя в конски сили (к.с.).
E-Tech 100% electric - driving range - Renault
пробег
Той зависи основно от капацитета на батерията. Колкото по-голям е капацитетът, толкова повече километри може да измине автомобилът.
Въпреки това, други фактори като маса на автомобила, стил на шофиране и метеорологични условия влияят на пробега му.
Megane E-Tech 100% electric – Renault
пример: Renault Megane E-Tech 100% electric
Renault Megane E-Tech 100% electric: 60 кВтч, съхранени в батерия с дебелина 11 см, за пробег до 470 км по WLTP с едно зареждане. Пробегът варира за всички наши превозни средства.
ЗАРЕЖДАНЕ И МОЩНОСТ
E-Tech 100% electric - chargeability - Renault
зареждане
Основната роля на батерията е да съхранява и преразпределя енергия. Това определя пробега на вашия електрически автомобил. Когато го проектираме, ние вземаме предвид способността му да се зарежда, т.е. способността му да абсорбира бързо предоставената мощност (кВт), независимо от вида на зареждането.
E-Tech 100% electric - charging time - Renault
време за зареждане
Батериите на нашите автомобили E-Tech са проектирани да предложат най-добрия компромис между съхранена енергия и време за зареждане. Идеални за използване по магистрала и за ефективно възстановяване по време на ултрабързо зареждане.

Можете да възстановите до 200 км пробег за 30 минути с Renault Megane E-Tech 100% electric. Той предлага по-голяма гъвкавост при зареждане до 22 кВт в AC мрежа и до 130 кВт по време на максимален пик в бърза DC зарядна станция.
E-Tech 100% electric - outside conditions - Renault
външни условия
Батерията също така е изложена на външни условия. За да се уверим, че автомобилът работи правилно, ние регулираме работните температури с помощта на охладителната система, интегрирана в батерията. В допълнение, с интегрираните Google Maps и нашата система openR link, когато наближавате планирана DC зарядна станция, ние предварително загряваме батерията, за да оптимизираме мощността на зареждане*

*в зависимост от модела и версията

ДЪЛГОТРАЙНОСТ И ИЗДРЪЖЛИВОСТ
E-Tech 100% electric - expertise - Renault
Експертен опит и гаранция за качество от Renault
От излизането на първото Renault Zoe на пазара, Renault е натрупала над 10-годишен експертен опит в електрическата технология. Това означава, че знаем много за начина, по който стареят батериите. Нашите експертни познания и нашият ангажимент са гаранция.
E-Tech 100% electric - battery warranty - Renault
гаранция за батерията
Нашите автомобили Renault E-Tech 100% electric включват батерии с гаранция от 8 години или 160 000 км (което настъпи първо). Следва да се отбележи, че батериите естествено влошават качеството си, както е при всяко друго електронно устройство, оборудвано с батерия. В нашите нови модели батериите имат гаранция за запазване на поне 70% от първоначалния им капацитет в гаранционния срок.

безопасност

Безопасността на нейните електрически автомобили е приоритет за Renault. Renault е единственият автомобилен производител, който е интегрирал пожарникари в своите екипи. Те работят в тясно сътрудничество с експерти по безопасност трети страни с цел подобряване на вашата безопасност. Две основни иновации за пример:
E-Tech 100% electric - Fireman Access
Достъп на спасителните екипи
Достъпът на спасителните екипи осигурява на пожарникарите директен достъп до батерията, ако тя е обхваната от външен пожар, намалявайки времето за намеса до само 5 минути.
E-Tech 100% electric - SD switch - Renault
SD превключвател
По време на интервенции на пожарникари (с изключение на пожари), батерията може незабавно да бъде изключена от електрическата верига чрез иновативния SD превключвател, като по този начин предпазва пожарникарите от потенциален токов удар.

втори живот и рециклиране на батерията



Когато батериите достигнат края на своя първи живот, т.е. между 10 и 15 години, или когато паднат под 70% заряден капацитет, те трябва да бъдат сменени.
Тогава те започват втори живот например, като се използват повторно за съхранение на възобновяема енергия или други по-малко взискателни мобилни употреби. Чак след изтичане на втория им живот, те могат да бъдат рециклирани.
СЪБИРАНЕ
E-Tech 100% electric - collection - Renault
събиране
В изпълнение на европейската директива, Renault е поела ангажимент да събира използваните батерии на своите електрически автомобили.
Всички наши Renault E-Tech центрове са на ваше разположение, за да ви помогнат с рециклирането на батериите.
От 2024 г. Re-Factory във Флинс също планира да започне инсталирането на електрическа батерия и линия за разглобяване на превозни средства.
ВТОРИ ЖИВОТ
E-Tech 100% electric - second life  - Renault
втори живот
След приключване на първия живот на батериите, предизвикателството е да се намерят начини за тяхната повторна употреба. Марката Mobilize се фокусира върху този проблем със своята програма „Усъвършенствано съхранение на батериите“, която вече е разгърната в няколко обекта във Франция и Европа. Тези батерии след това могат да се използват например за съхранение на енергията, произвеждана от вятърни турбини и паркове за слънчева енергия. По този начин те компенсират присъщата периодичност на тези ресурси.
РЕЦИКЛИРАНЕ
E-Tech 100% electric - recycling - Renault
рециклиране
За литиево-йонна батерия като тази в Renault Zoe, процесът на рециклиране започва с разглобяване с цел извличане на всички компоненти.
Структурните, пластмасовите, металните и заваръчните елементи отиват в съответните специфични съоръжения за рециклиране.

вашите въпроси относно електрическите батерии

ПО-ДОБРЕ ЛИ Е ДА СЕ ЗАКУПИ ИЛИ НАЕМЕ БАТЕРИЯТА?
За разлика от ранните дни на електрическите автомобили, повечето автомобилни производители вече не предлагат лизинг на батерии. Причината за това е проста и обещаваща: тази технология се е доказала като печеливша както по отношение на работа, така и по отношение на издръжливост.

Всъщност батериите на Renault E-Tech сега имат гаранция от 160 000 км или 8 години и могат да бъдат сменени, ако нивото им падне под 70% от първоначалния им капацитет. Renault има над 10 години опит с литиево-йонни батерии за електрически автомобили. Издръжливостта надхвърля прогнозите на индустрията, с много малка загуба на капацитет за 10 години.

Важно:
  • ако се интересувате от идеята за лизинг, опциите за лизинг на електрически автомобил (с включена батерия) все още съществуват при Renault;
  • ако искате да препродадете своя електрически автомобил, Renault може да издаде сертификат за състояние (SoH) на батерията.
 Важно: във всеки случай Renault гарантира, че всяка батерия ще бъде рециклирана, като си партнира със специализирани компании.
РЕЦИКЛИРАТ ЛИ СЕ БАТЕРИИТЕ НА ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ АВТОМОБИЛИ?
Абсолютно. Първо, защото има законово задължение за това, но също и защото Renault го разглежда като логичен избор.
 Естествено нашите батерии са проектирани с оглед на пълния жизнен цикъл.

Нашата цел за 2030 г. е да произвеждаме около 70% от нашите батерии, като използваме стратегически материали (никел, кобалт, литий и т.н.), извлечени от рециклирани батерии в края на жизнения им цикъл. В това отношение Renault Group изпреварва значително конкурентите си благодарение на своите съоръжения в Re-Factory във Флинс и партньорството си с Veolia и Solvay.

1-ви живот: в основата на нашите автомобили.
Батерията ще се съхранява, докато капацитетът ѝ вече не е достатъчен, за да поддържа правилното функциониране на автомобила (по-малко от 70% от първоначалния ѝ капацитет). Нейното „здравословно състояние“ може да се следи с помощта на приложението My Renault. 

2-ри живот: нова цел.
Когато батерията падне под 70% от първоначалния ѝ капацитет, тя все още може да бъде полезна. Може да се използва повторно в други области на електрическата мобилност или за слънчеви или вятърни енергийни системи.

3-ти живот: възстановяване на компоненти:  
6 до 10 години по-късно тя ще бъде изпратена за рециклиране, за да могат да бъдат извлечени различни елементи (никел, кобалт, литий и др.). Целта е да се рециклират до 95% от компонентите ѝ. 

Renault се обгражда със специализирани партньори, за да осигури отговорно и кръгово производство през целия този цикъл. Логично.

открийте също