подобряване на безопасността на всички участници в движението
Споделяне на данни, краш тестове, пълномащабни тренировки... Renault се ангажира да намали броя и тежестта на произшествията.
Програмата Human first, разработена съвместно с изследователи, експерти и пожарникари, има само една цел: да подобрява безопасността на всички участници в движението всеки ден.
През 2025 г. Renault прави още една стъпка напред в областта на безопасността с инициативата за универсален патент, като отваря своите патенти за безопасност за конкурентите.
до32
усъвършенствани системи в помощ на водача
над60
функции за сигурност
над2000
подадени патента за безопасност(1)
над5000
обучени пожарникари(2)
(1) от 1969 (2) в 21 държави
Renault и пожарникарите, уникално партньорство
Renault е обучил 5000 пожарникари в 17 европейски, азиатски, африкански и латиноамерикански държави. В резултат на това те имат по-добри познания за автомобилите от ново поколение. Renault е единственият производител, който включва пътни спасителни екипи в своя иновационен процес, и единственият, който е назначил подполковник пожарникар на пълен работен ден в инженерните екипи. Внедряването на Renault QRescue във всички модели (3), SD Switch (4) и пожарникарския достъп (5) е резултат от това сътрудничество.
(3) стандартно оборудване от 2022 за всички нови модели на Renault
(4) за всички електрически модели
(5) за всички E-Tech 100% electric и E-Tech plug-in hybrid модели
Единственият производител в света, който е назначил пожарникар на пълен работен ден в инженерния екип и единственият, който си сътрудничи редовно с пътни спасителни екипи, Renault е обучил 5000 пожарникари от 21 държави по света само за няколко години! Вече са планирани нови курсове в Европа и Латинска Америка.
QRESCUE RENAULT
Renault QRescue: спестяване на време за спасителните екипи
С QR код на предното и задното стъкло, Renault QRescue дава на пожарникарите незабавен достъп до „спасителния лист“ на автомобила.
Той предоставя на пожарникарите цялата необходима информация, позволяваща им да работят ефективно и безопасно. Това може да спести почти 15 ценни минути, когато става въпрос за грижа за жертвите в рамките на златния час(6).
(6) спешен времеви прозорец, когато жертвите трябва да получат необходимата помощ при травма
FIREMAN ACCESS
Fireman Access
Въпреки че нашите високоволтови батерии са проектирани така, че да не се влошават по никаква вътрешна причина, винаги е възможен пожар, причинен от външни фактори. Ако пожарът се разпространи към батерията, Fireman Access - иновация на Renault - показва "сърцето" на батерията, където пожарникарите могат да насочат противопожарните маркучи, което позволява пожарът в батерията да бъде потушен за по-малко от 10 минути, в сравнение със средно 4 часа при други производители. Това спестява приблизително 42 000 литра вода на интервенция и, най-важното, предоставя решаващо време за спасителите. През 2025 г. Renault прави още една стъпка напред в областта на безопасността с инициативата за универсален патент, като отваря своите патенти за безопасност за конкурентите.
За да предотврати риска от токов удар на пожарникарите, „sd switch“ незабавно изключва батерията от мрежата с високо напрежение.
в безопасни, авангардни автомобили
За 50 години Renault помогна да се намали броят на жертвите по пътищата 5 пъти. За да подобряват непрекъснато безопасността на всички, експертите от LAB (Лабораторията за злополуки и биомеханика) и 600-те инженери и техници внедряват иновации. Общо са подадени над 2000 патента и са разработени редица авангардни технологични решения като достъп за пожарникари и SD Switch.
adas (усъвършенствани системи в помощ на шофьора)
Усъвършенстваните системи в помощ на водача (adas) са интелигентни системи, които разчитат на модерни технологии (радари, камери, изкуствен интелект и т.н.), за да подпомогнат шофьорите по време на техните пътувания. И все пак 67% от водачите не използват помощни системи, освен ако не са активирани автоматично (проучване на SSHRC от 2019 г.) (7). Renault работи, за да обърне тази тенденция.
(7) предупреждение за напускане на лентата, асистент за поддържане на лентата, интелигентен адаптивен круиз контрол, круиз контрол/ограничител на скоростта
Само 25% от децата се транспортират безопасно в автомобила (10% не са обезопасени изобщо)(8): Renault може да предложи до 3 различни Isofix или I-Size системи в зависимост от модела. В резултат на това рискът от неправилно монтиране на седалката се намалява до 4 пъти.
бъдеща мобилност и безопасност
бъдещето на безопасността в Renault
Политиката на Renault за пътна безопасност е разделена на 5 области: повишаване на осведомеността, предотвратяване, коригиране, защита и спасяване. Постоянно се лансират иновации, например оценката за безопасност, треньорът по безопасност и пазител на безопасността, които са настроени да революционизират безопасността зад волана.
safety car
52% от произшествията с фатален край, причинени от превишена скорост, са свързани с лица под 35 години*. Като ограничава ограничението на скоростта, Renault насърчава младите шофьори да карат по-внимателно**, като по този начин спасява човешки животи и прави пътищата по-безопасни за всички.
*на платените магистрали. източник: ASFA, за периода 2019-2023 г.
**52% от произшествията с фатален край, свързани с превишена скорост, засягат лица на възраст под 35 години