• Преминаване към основното съдържание
  • Научете повече за Renault
    • Renault в България
    • Renault Group
    • Моторни спортове
    • Technolab
    • Марката Renault
    • Новини
    • WLTP
    • Initiale Paris
  • Записване за тестдрайв
  • Намерете дилърство
  • Връзка с нас
  • Брошури
    • Леки & Лекотоварни автомобили
    • Аксесоари
    • Корпоративни клиенти
    • Renault гама
  • Вход в MY Renault Съобщение
Лого на Renault Лого на Renault Лого на Renault

Renault и автомобилизмът

  • Начална страница
  • Автомобили
    • Леки автомобили
    • Лекотоварни автомобили
    • Електрически автомобили
    • Renault Sport автомобили
    • Концептуални автомобили
    • Конфигуриране
  • Употребявани автомобили
    • Renault SELECTION
    • Изкупуване на автомобили
  • Оферти
    • Оферти
    • Автомобили на склад
  • Бизнес клиенти
    • Преустроени ванове
    • Фирмени автомобили
    • Renault Pro+
    • Мрежа на Renault Pro+
    • Корпоративно финансиране
    • Решения за професионалисти
    • Професионални модификации
    • За професионалисти
    • Z.E. за фирми
    • Решения за зареждане на Renault Z.E.
    • Запитване за бизнес клиенти
  • Финансиране
    • Помогнете ми да избера възможност за финансиране
    • Нашите специални предложения
    • Нашите допълнителни услуги
    • Лизингов калкулатор
  • Renault Service
    • Нашите предложения
    • Обслужване и поддръжка
    • Каросерия и предно стъкло
    • Аксесоари
    • Гаранция, застраховка и пътна помощ
    • Сигурност от Renault
    • Renault lifestyle магазин
    • Мултимедия
  • Научете повече за Renault
    • Renault в България
    • Renault Group
    • Моторни спортове
    • Technolab
    • Марката Renault
    • Новини
    • WLTP
    • Initiale Paris
  • Записване за тестдрайв
  • Намерете дилърство
  • Връзка с нас
  • Брошури
    • Леки & Лекотоварни автомобили
    • Аксесоари
    • Корпоративни клиенти
    • Renault гама
  • Вход в MY Renault Съобщение
Back
Всички модели Renault CLIO Renault CLIO Grandtour CAPTUR Renault MEGANE Renault MEGANE Sedan Renault MEGANE Grandtour Renault KADJAR Renault TALISMAN Renault KOLEOS Renault KANGOO Renault TRAFIC Renault MASTER Пътнически
Всички модели Renault KANGOO Renault KANGOO Express Renault KANGOO Z.E. Renault TRAFIC Фургон Renault MASTER Фургон Renault MASTER Шаси кабина
Всички модели Renault TWIZY Renault KANGOO Z.E. Renault ZOE
Всички модели Renault MEGANE R.S.
  • Моторни спортове
  • Renault и автомобилизмът
  • Екипът от Формула 1
  • Renault Sport Series
  • Нашият опит в производството на електрически автомобили
  • Нашите спортни технологии
  • Renault Sport Team Vitality
    Renault и автомобилизмът

    Автомобилизмът като част от нашата история

    Мотивирани от предизвикателството, ние винаги сме жадували за нещо ново. Съревнованието е част от нашата марка и култура – от времето на Луи Рено чак до наши дни.

    • Нашите първи спортни постижения
    • Нашата история във Формула 1

    Нашите първи спортни постижения

    От Renault Type A до Alpine 110

    Началото

    Още от рано Луи Рено осъзнава важността на спортните постижения за развитието на образа на марката. На 24 декември 1898 г. той доказва превъзходството на своето велико нововъведение – трансмисията с директно задвижване. Неговият автомобил Type A Voiturette е първият, изкачил се на хълма Монмартър по улица Лепик.

    След този успех Renault се ангажира с автомобилните състезания като печели серия от победи за Гран При. Renault Type K с първия двигател, разработен от Renault, печели слава в ралито Париж – Виена през 1902 г. Първата световна война преустановява автомобилните състезания в Европа. Но Renault не стои за дълго встрани от автомобилизма. „Диамантът“ си връща блясъка на славата през 30-те години на XX в. с впечатляващото Renault 40CV. Печелейки рали Монте Карло праз 1925 г., печели заслужена слава, като чупи много рекорди за скорост за своето време.

    Идването на Гордини

    През 1958 г. Renault назначава италианския конструктор Амеде Гордини за ръководител на поделението за автомобилизъм. Ражда се легендарното Renault 8 Gordini. То става символ на успеха за цяло поколение шофьори. Огромната му популярност води до учредяването през 1966 г. на купата Renault 8 Gordini – първото в историята състезание само за една марка.

    През юли 1970 г. пускането на пазара на Renault 12 Gordini довежда до „G Day“ – среща на собствениците на Gordini на пистата „Пол Рикар“. Духът на това събитие живее и днес чрез Световните серии на Renault. В  същото време Formula Renault прави своя дебют с първите автомобили, оборудвани с двигател Renault 12 Gordini. Франция е домакин на своя пръв шампионат Formula Renault през 1971 г.

    Изкупуване на Alpine

    През 1973 г. Renault става мажоритарен акционер в Alpine – малка френска производствена фирма, основана от Жан Ределе, с която марката е била свързана в течение на много години. 1973 година се оказва добра за марката, тъй като Alpine A110 Berlinette печели първия Световен рали шампионат.


    Нашата история във Формула 1

    Renault и конкуренцията сред най-добрите

    Нашето начало в спортното шофиране

    Нашата история в автомобилизма започва с идването на Амеде Гордини, известен със своите автомобили за Гран При. Renault изгражда фабриката във Вири-Шатийон, която да подслони нейните творения. Благодарение на Гордини, Renault се съсредоточава най-напред върху двигателя V6 2,0 л, който е показан на широката общественост през януари 1973 г. Оказа се, че той е конкурентен в прочутия Европейски спортен шампионат за автомобили с 2-литрови двигатели. 

    Окрилено от този успех, Renault взе участие в световното първенство за спортни автомобили на FIA и разработи турбо версия на двигателя.

    Нашите първи стъпки във Формула 1

    Renault Sport е официално основана през 1976 г., когато стартира програмата за състезания с едноместни автомобили: Формула 2, Sport Le Mans, а след това и Формула 1 през 1977 г. Renault се включва във Формула 1 като отбор. Марката застава начело с ключова иновация – турбокомпресора. Докато нейните конкуренти използват двигатели с директно впръскване на горивото, Renault монтира мотор V6 с турбокомпресор. В същото време Дидие Пирони и Жан-Пиер Жосо печелят 24-те часа на Льо Ман през 1978 г. със своето Alpine-Renault A442B, задвижвано от двигател с турбокомпресор Renault V6.  Емблемата с диамант печели първата си победа във Формула 1 на френското Гран При през 1979 г. с Жан-Пиер Жабуи зад волана на RS11.

    В началото на 90-те години на XX в. Renault печели 15 Гран При и финишира втори на Световния шампионат през 1983 г. благодарение на Ален Прост преди да се оттегли от състезанието в края на сезон 1985. Рискът, който поема Renault с внедряването на турбокомпресора, на който по онова време никой не вярвал, наистина се оказва печеливша стратегия.

    Печелившо завръщане

    Renault се завърна във Формула 1 през 2001 г. след като купи екипа на Benetton преди официално да смени името на отбора на Renault във Формула 1 през 2002 г.

    Възходът на отбора на Renault във Формула 1 съвпадна с този на Фернандо Алонсо, който спечели две последователни световни титли при пилотите през 2005 и 2006 г. Новият отбор спечели и две титли при конструкторите през същия период.

    През 2011 г. Renault реши да се концентрира върху дейността си като производител на двигатели за други отбори. Екипът на Renault във F1  бе продаден на Genii Capital. След това двигателите на Renault станаха движещата сила за отбора на Red Bull Racing, който спечели Световния шампионат с четири титли при конструкторите между 2010 и 2013 г. Себастиан Фетел влезе в книгата на рекордите като стана най-младия четирикратен световен шампион в историята на Формула 1.

    Изключителен списък с награди

    Renault има ненадминат списък с награди във Формула 1. За своите 38 години в дисциплината, Renault се състезава успешно с най-добрите във Формула 1

    Нашият списък с награди остава ненадминат с

    • 12 титли при конструкторите,
    • 11 титли при пилотите,
    • 165 победи,
    • 213 първи стартови позиции (полпозишън) – рекорд, подобрен едва през 2013 г.!

    Началото на ново приключение

    През 2014 г. Формула 1 претърпя реална трансформация с въвеждането на авангардни технологии за двигатели. Нашата нова система за силово предаване за Формула 1 съчетава архитектурата на предишното ни поколение турбодвигатели с мощни електрически двигатели и редица сложни системи за възстановяване на енергията. По този начин разходът беше намален с 40% за подобна динамика и ефективност.

    Ще продължим да поддържаме Red Bull Racing, сродния отбор Scuderia Toro Rosso и отбора на Lotus във F1, но борбата е ожесточена. След обстоен преглед на своята стратегия, в края на 2015 г. Renault обяви, че ще се върне изцяло към производството.

    Така, през 2016 г. отново се присъединихме към Формула 1 като официален производител под знамето на екипа на Renault Sport във Формула 1. С този минимум деветгодишен ангажимент нашата цел е да участваме в световни титли и да се върнем още веднъж на пиедестала.


    Renault Sport е и...

    Renault Sport Series

    Страстта към автомобилизма

    Включете се в надпреварата

    Renault във Формула Е

    Ново предизвикателство

    Запознайте се с Renault FE

    От Renault F.E. до Renault Z.E.

    Опит в производството на електрически автомобили

    Научете повече за нашия опит
    1. Renault
    2. Запознайте се с Renault
    3. Моторни спортове
    4. Renault и автомобилизмът
    Toggle Нови клиенти menu Нови клиенти
    Гама автомобили
    Брошури
    Записване за тестдрайв
    Конфигуриране
    Toggle Съществуващи клиенти menu Съществуващи клиенти
    MY Renault
    Търсене на дилърство
    Аксесоари
    Renault Service
    Toggle Още от Renault menu Още от Renault
    Връзка с нас
    Renault моторни спортове
    Иновации
    Новини
    Сертификат за екологичност
    Toggle Renault Social menu Renault Social
    facebook
    twitter
    undefined
    youtube
    instagram
    • Глобален сайт
    • Корпоративен сайт
    • Правна информация
    • Бисквитки
    • Защита на личните данни

    © Renault 2019