MEGANE E-TECH ELECTRIC

Еп.6 Иновация за оптимизиране на електрическия пробег в студено време

19.09.2022 г.
В продължение на почти 125 години Renault непрекъснато се стреми към иновации. От скоростната кутия с директно задвижване от 1899 г. до хибридните двигатели E-TECH на 2020 г., Renault непрекъснато намира начини, чрез които клиентите да се възползват в пълна степен от находчивите идеи на нашите инженери. Новият Megane E-TECH Electric – първият модел от „Новата вълна“ на Renault, е поредната проява на иновациите на Renault. От над 300 подадени за одобрение патента за дизайна на автомобила и неговата платформа избрахме седем, които да разгледаме с Жан-Батист Николе, известен още като TheiCollection, докато той ни води на пътешествие от Париж до Нормандия. В нашия шести епизод разбираме как инженерите на Renault са създали система, която подобрява пробега на електрическите автомобили в студено време чрез възстановяване на топлината от електрическата батерия и двигателя.
Новият Megane E-Tech electric може да измине до 470 километра с едно зареждане. Пробег, който инженерите на Renault са се постарали да поддържат възможно най-стабилен, независимо от сезона. На първо място посредством система за регулиране на температурата на батерията. Затопляна в студено време чрез циркулиране на гореща вода от електрическия мотор и охлаждана в горещо време чрез циркулиране на студена вода, идваща от охладителната система, батерията на новия Megane E-TECH Electric е винаги с идеалната температура за оптимално зареждане и пробег.

Инженерите на Renault са отишли още една крачка напред в оптимизирането на електрическия пробег на автомобила, особено през зимата, когато купето също трябва да се отоплява, въпреки че температурите не са идеални за съхранение на енергия и поддържане на заряда. Предизвикателство, което се усложнява от факта, че един електрически мотор, за разлика от двигател с вътрешно горене, не произвежда достатъчно топлина за поддържане на традиционна отоплителна система в купето.

Жан-Мари Л’Юлие, инженер на Renault, експерт по управление на топлината на електрическите превозни средства, разказва за патентования дизайн на системата за управление на енергията през зимата, върху която е работил със своя колега Робърт Ю.
Тъй като новият Megane E-TECH Electric е предназначен за открит път, ние разработихме и патентовахме система, способна да възстановява топлината, генерирана от батерията и двигателя, когато те се използват интензивно, като по време на бързо презареждане или шофиране магистрала. След това топлината се използва за затопляне на купето, за да се оптимизира пробегът на автомобила. - Жан-Мари Л’Юли, инженер на Renault, експерт по управление на енергията на електрическите автомобили
Предимствата на иновацията
Когато външната температура падне под 10°C, системата за възстановяване на топлината за батерията и електрическия мотор предлага няколко предимства:
  • Възстановяването на топлина естествено понижава температурата както на батерията, така и на електрическия мотор;
  • Отнема два пъти по-малко енергия за отопление на кабината, отколкото при традиционна термопомпа;
  • Увеличението на пробега на магистрала може да достигне до 9%.
Изцяло нов процес
Отървете се от жадните за енергия електрически резистори, които работят чрез батерията, за да затоплят кабината! Ненужно за електрически автомобили. Същото може да се каже и за традиционните термопомпи, които не са достатъчно ефективни за дълги пътувания по магистрали. Термопомпата от най-ново поколение, проектирана от Жан-Мари Л’Юли и Робърт Ю, е по-ефективна при възстановяването на топлината от батерията и електромотора, за да осигури комфортна температура за пътниците в автомобила, като същевременно минимизира въздействието върху пробега на автомобила, доколкото е възможно.

Иновация, която доказва, че подобрения в пробега не се постигат само с по-голяма батерия.
За повече информация
Патентни номера:
  • Система за оползотворяване на топлината от батерията и електромотора: Патент FR3075109 / EP3727910B1 – Изобретатели: Жан-Мари Л’Юли и Робърт Ю