В продължение на почти 125 години Renault непрекъснато се стреми към иновации. От скоростната кутия с директно задвижване от 1899 г. до хибридните двигатели E-TECH на 2020 г., Renault непрекъснато намира начини, чрез които клиентите да се възползват в пълна степен от находчивите идеи на нашите инженери. Новият Megane E-TECH Electric – първият модел от „Новата вълна“ на Renault, е поредната проява на иновациите на Renault. От над 300 подадени за одобрение патента за дизайна на автомобила и неговата платформа избрахме седем, които да разгледаме с Жан-Батист Николе, известен още като TheiCollection, докато той ни води на пътешествие от Париж до Нормандия. В нашия шести епизод разбираме как инженерите на Renault са създали система, която подобрява пробега на електрическите автомобили в студено време чрез възстановяване на топлината от електрическата батерия и двигателя.
Новият Megane E-Tech electric може да измине до 470 километра с едно зареждане. Пробег, който инженерите на Renault са се постарали да поддържат възможно най-стабилен, независимо от сезона. На първо място посредством система за регулиране на температурата на батерията. Затопляна в студено време чрез циркулиране на гореща вода от електрическия мотор и охлаждана в горещо време чрез циркулиране на студена вода, идваща от охладителната система, батерията на новия Megane E-TECH Electric е винаги с идеалната температура за оптимално зареждане и пробег.
Инженерите на Renault са отишли още една крачка напред в оптимизирането на електрическия пробег на автомобила, особено през зимата, когато купето също трябва да се отоплява, въпреки че температурите не са идеални за съхранение на енергия и поддържане на заряда. Предизвикателство, което се усложнява от факта, че един електрически мотор, за разлика от двигател с вътрешно горене, не произвежда достатъчно топлина за поддържане на традиционна отоплителна система в купето.
Жан-Мари Л’Юлие, инженер на Renault, експерт по управление на топлината на електрическите превозни средства, разказва за патентования дизайн на системата за управление на енергията през зимата, върху която е работил със своя колега Робърт Ю.