MEGANE E-TECH ELECTRIC

Еп.5 Платформа, проектирана да подобри вътрешното пространство и интериорния дизайн

11.10.2022 г.
В продължение на почти 125 години Renault непрекъснато се стреми към иновации. Издържали проверката на времето, изобретенията на марката се използват и днес, макар че много хора дори не го осъзнават. Скоростната кутия с директно задвижване (1899 г.), замяната на манивелата с електрическия стартер (1909 г.), добавянето на 5-та врата (1961 г.), централното отваряне (1983 г.), картата „Свободни ръце“ (2000 г.). Всички тези и много други са проектирани от Renault. Новият Megane E-TECH Electric – първият модел от „Новата вълна“ на Renault, е поредната проява на иновациите на Renault. От над 300 подадени за одобрение патента за дизайна на автомобила и неговата платформа избрахме седем, които да представим през следващите седмици. В тази пета статия Марк Ивто, експерт по архитектурата на платформата в инженерния отдел на Renault, ни разказва как креативността на инженерите на Renault е спомогнала за увеличаването на пространството в автомобила и за оптимизирането на неговия дизайн.
Целта на архитектите, работещи по платформата на новия Megane E-TECH electric, е да се увеличи вътрешното пространство, без да се променя външния обем, за да се запази компактността на автомобила. Те трябва да намерят нов начин за освобождаване на пространство в кокпита и да дадат на дизайнерския отдел пълна свобода да намали максимално арматурното табло.
Решихме да преместим някои от компонентите на климатика в зоната, където обикновено са разположени двигателят и свързаните с него части. Успяхме да се справим с това предизвикателство, тъй като електрическите двигатели са много по-малки от двигателите с вътрешно горене. Но успехът е най-вече благодарение на креативността на инженерите на Renault, които изобретиха патентована система за закрепване, направила това възможно. - Марк Ивто, експерт по архитектурата на платформата в инженерния отдел на Renault
Какво носи иновацията
Преместването на климатика под предния капак предоставя няколко предимства:
  • Повече пространство в централната зона (почти 7 л) за интегриране на отделения за съхранение на вещи и безжично зарядно устройство за смартфони, което увеличава комфорта и удобството за потребителите.
  • По-изчистено арматурно табло и интегриране на големи екрани в съчетание с модерен интериорен дизайн за подобряване на благосъстоянието на водача и пътниците.
Нов процес
Инженерите на Renault предлагат идея: преместване на обемния климатик, който заема много пространство в купето, в двигателния отсек. За целта те разработват нова система за закрепване, която отговаря на вибрационните и механичните изисквания на климатика, и я монтират върху панела между отделенията. Тази система използва гайки и болтове за закрепване на два подсилващи елемента на панела към четирите свързани крачета, държащи отоплителния и климатичния модул. В крайна сметка това умно алтернативно решение позволява на дизайнерския отдел да разгърне своята креативност.
За да научите повече
Патентен номер:
Система за закрепване на климатика в отделението за електрическия двигател: Патент PJ17 5256 – Изобретатели: Стивънс Лурон, Макс Ламер