В продължение на почти 125 години Renault непрекъснато се стреми към иновации. Издържали проверката на времето, изобретенията на марката се използват и днес, макар че много хора дори не го осъзнават. Скоростната кутия с директно задвижване (1899 г.), замяната на манивелата с електрическия стартер (1909 г.), добавянето на 5-та врата (1961 г.), централното отваряне (1983 г.), картата „Свободни ръце“ (2000 г.). Всички тези и много други са проектирани от Renault. Новият Megane E-TECH Electric – първият модел от „Новата вълна“ на Renault, е поредната проява на иновациите на Renault. От над 300 подадени за одобрение патента за дизайна на автомобила и неговата платформа избрахме седем, които да представим през следващите седмици. В тази пета статия Марк Ивто, експерт по архитектурата на платформата в инженерния отдел на Renault, ни разказва как креативността на инженерите на Renault е спомогнала за увеличаването на пространството в автомобила и за оптимизирането на неговия дизайн.
Целта на архитектите, работещи по платформата на новия Megane E-TECH electric, е да се увеличи вътрешното пространство, без да се променя външния обем, за да се запази компактността на автомобила. Те трябва да намерят нов начин за освобождаване на пространство в кокпита и да дадат на дизайнерския отдел пълна свобода да намали максимално арматурното табло.