MEGANE E-TECH ELECTRIC

Еп.4 Електрически двигател с две патентовани иновации за още по-голяма производителност

7.10.2022 г.
В продължение на почти 125 години Renault непрекъснато се стреми към иновации. Издържали проверката на времето, изобретенията на марката се използват и днес, макар че много хора дори не го осъзнават. Скоростната кутия с директно задвижване (1899 г.), замяната на манивелата с електрическия стартер (1909 г.), добавянето на 5-та врата (1961 г.), централното отваряне (1983 г.), картата „Свободни ръце“ (2000 г.). Всички тези и много други са проектирани от Renault. Новият Megane E-TECH Electric – първият модел от „Новата вълна“ на Renault, е поредната проява на иновациите на Renault. От над 300 подадени за одобрение патента за дизайна на автомобила и неговата платформа избрахме седем, които да представим през следващите седмици. В този четвърти епизод Фабрис Бернарден, ръководител електрически технологии в инженерния отдел на Renault, ни разказва повече за двигателя на новия Megane E-Tech electric и за това как неговата производителност е увеличена благодарение на иновативна система за маслено охлаждане, включваща две патентовани иновации.
Силовият агрегат на новия Megane E-TECH electric е изцяло разработен от Алианса. Произвеждан в Япония за Nissan и във Франция – по-точно в завода в Клеон – за Renault, този силов агрегат осигурява оптимална енергийна ефективност наред с максимално удоволствие от електрическото задвижване като например моментално ускорение, едновременно динамично и линейно.
За да са ефективни, електрическите двигатели трябва да имат отлична система за охлаждане. Затова съвместно с нашите колеги в Япония и в Клеон, Франция, разработихме две патентовани иновации. Първият от тези патенти обхваща системата за маслено охлаждане за нашия синхронен двигател с навит ротор. Монтирахме инжектори на стратегически места, които да пръскат електрическия двигател, като едновременно охлаждат и ротора, и статора. Втората патентована иновация обхваща интелигентна техника, която ни позволява да използваме инерцията на ротора посредством система за пръстенова предавка за по-добро охлаждане на статора чрез насочване на маслото към главите. - Фабрис Бернарден, ръководител електрически технологии в инженерния отдел на Renault
Какво носи иновацията
Тази иновативна нова система за маслено охлаждане на синхронния двигател с навит ротор на новия Megane E-TECH electric предлага редица предимства:
  • Повишена ефективност поради стратегическото разположение на 4 инжектора за пръскане на електрическата верига, където е необходимо, и същевременно охлаждане на ротора (подвижен компонент) и статора (неподвижен компонент) на електрическия двигател.
  • По-компактен двигател, чиято маса е намалена с 33% в сравнение с предишното поколение електрически двигатели; полза по отношение на масата, която допринася за по-ниска консумация на енергия
  • По-голямо удоволствие от шофирането с плавно и динамично ускорение и движение на заден ход във всички ситуации, както и по-голяма мощност на двигателя при дълги периоди на натискане на педала на газта, дори при високи скорости на магистрала
Нов процес
Новата система за маслено охлаждане съчетава семпли и ефективни технически решения за поддържане на оптимална температура на двигателя на Megane E-TECH electric – а именно, използването на масло за пръскане на определени зони на двигателя и оптимизирана верига за охлаждане.

Тези патентовани иновации позволяват на инженерите на Renault да проектират компактен и същевременно ултрамощен и високоефективен електрически двигател за още по-голямо удоволствие зад волана.
За да научите повече
Патентни номера:
  • Система за маслено охлаждане за синхронен двигател с навит ротор: Патент FR304350 – Изобретатели: Карим Микати, Гийом Таверние и Стефан Деко
  • Система за маслено охлаждане за синхронен двигател с навит ротор с масло, отклонено към главите на статора: Патент FR3059487 – Изобретатели: Карим Микати, Еманюел Мот и Фабрис Бернарден