В продължение на почти 125 години Renault непрекъснато се стреми към иновации. Издържали проверката на времето, изобретенията на марката се използват и днес, макар че много хора дори не го осъзнават. Скоростната кутия с директно задвижване (1899 г.), замяната на манивелата с електрическия стартер (1909 г.), добавянето на 5-та врата (1961 г.), централното отваряне (1983 г.), картата „Свободни ръце“ (2000 г.). Всички тези и много други са проектирани от Renault. Новият Megane E-TECH Electric – първият модел от „Новата вълна“ на Renault, е поредната проява на иновациите на Renault. От над 300 подадени за одобрение патента за дизайна на автомобила и неговата платформа избрахме седем, които да представим през следващите седмици. В нашия трети епизод Едоар Негр, ръководител дизайн на електрически двигатели в отдела за проектиране на силови агрегати на Renault, хвърля светлина върху двигателя на новия Megane E-TECH Electric. Той обяснява как медните намотки, използвани за ротора, спомагат за намаляване на въздействието на автомобила върху околната среда, като не изискват използването на редкоземни метали.
Renault използва експертния си опит на пионер в електрификацията, разработвайки нови иновативни функции за електрически автомобили всяка година. Макар че голяма част от изследователската и развойната дейност е фокусирана върху производството на все по-малки батерии и увеличаването на техния заряден капацитет, двигателят не остава пренебрегнат.
Renault счита, че двигателят играе стратегическа роля във веригата на стойността на електрическите автомобили и дори решава да го проектира изцяло вътрешно. Фокусирано в Париж и околностите, производството и сглобяването на всички активни части (ротор, статор, силова електроника, редуктор) се извършва в завода в Клеон чрез използване на по-малко материали и енергия в процеса, докато проучването и разработката са съсредоточени в Техническия център в Гианкур.