В продължение на почти 125 години Renault непрекъснато се стреми към иновации. Издържали проверката на времето, изобретенията на марката се използват и днес, макар че много хора дори не го осъзнават. Скоростната кутия с директно задвижване (1899 г.), замяната на манивелата с електрическия стартер (1909 г.), добавянето на 5-та врата (1961 г.), централното отваряне (1983 г.), картата „Свободни ръце“ (2000 г.). Всички тези и много други са проектирани от Renault. Новият Megane E-TECH electric – първият модел от „Новата вълна“ на Renault, е поредната проява на иновациите на Renault. От над 300 подадени за одобрение патента за дизайна на автомобила и неговата платформа избрахме седем, които да ви представим през следващите седмици. За първата ни статия, Ерве Мен, специалист по процеса на шприцоване на пластмаса в отдела за производствен инженеринг и прототипи на превозни средства, ни разказва за ролята си в подобряването на Megane E-Tech electric чрез олекотяване на вратата на багажника.
Използвани години наред в моделите на Renault, пластмасовите задни врати спомагат за намаляване на общата маса на автомобила. Освен че подобряват интериора, те също така позволяват на дизайнерите да интегрират външните светлини, преминаващи по цялото протежение на вратата.
Новата задна врата на Megane E-TECH Electric е по-опростена технически от преди. Съчетанието на нов дизайн и нов производствен процес, включващ шприцоване на пластмаса, означава елиминиране на необходимостта от някои метални опори и изисква производство на по-малко на брой части.
Чрез обединяване на продуктов дизайн, дигитални симулации и производствен инженеринг за щприцоване на пластмаса, крайната идея бе използвана за първи път за прототипа Eolab с цел намаляване на масата на автомобила до абсолютния минимум и разхода на гориво до едва 1 л/100 км.
Различните изобретения, използвани за новата задна врата на новия Megane E-Tech electric, спомагат за намаляване крайната маса на автомобила, което означава по-добра икономия на гориво на пътя. Те водят също до регистрирането на два патента, които ще бъдат използвани и при седем други модела на Renault като новия Austral.