Ретроспекция на 4L: Френският художник Greg представя 14 изключителни илюстрации

Проследете успешния път на 4L чрез 14 творби на френския илюстратор Greg.

уникална почит към емблематичен автомобил

Renault 4L „Висша мода“ – 1963 г.
За кампанията „Elle prend le volant!“ (Тя шофира), сто автомобила R4 Super са облечени в стил „Висша мода“: черен фон, украсен със златисто или шотландско каре на вратите и задната багажна врата, хромирани тасове и напомняне за същия мотив по вентилационните отвори.

По време на тази кампания 6000 жени имат възможност да вземат R4 Super за 48-часов тестдрайв, за да се уверят сами в неговото управление, удобство, пространство, видимост и динамика!

Всеки участник споделя своето мнение, наблюдения или предложения, които да спомогнат за установяване на идеалния профил на автомобила на времето.
Renault 4L „Plein Air“ – 1969 г.
Автомобил за свободното време, проектиран за шофиране по плажа, вместо за движение по пътя. Renault 4 Plein Air е лансиран през май 1968 г. и се произвежда в много малко бройки до април 1970 г.

Моделът представлява кабриолет с подобна на пура каросерия, изготвена от фирмата Sinpar, позната със своите модификации с 4-колесно задвижване.

Запазени са предницата на 4L, както и рамката на предното стъкло, която е адаптирана, за да помества и фиксира мекия покрив. Задната багажна врата е намалена наполовина, като остава само долната част. Страничните врати и покрива са премахнати, а каросерията е подсилена отстрани.
Renault 4L „Cross“ – 1981 г.
През 1974 г. Renault засилва рекламните си кампании като лансира надпревара за купа RenaultCross Elf Coupe de France в партньорство със специализираното списание „Champion“.

Тази състезателна дисциплина има за цел да е възможно най-икономична и в нея могат да участват само автомобили Renault4 с оригинален 4-цилиндров двигател 845 см3 с изключение на изпускателната система Devil.

Renault 4 Cross е снабден с 4-степенна ръчна скоростна кутия и барабанна спирачна система на 4-те колела, която да издържи на тежките състезателни условия.

La Coupe се превръща в хит сред водачите благодарение на ниските такси за участие и вълнуващата перспектива за спечелване на парична награда и Renault 5 Coupé!

Мишел Дюверне е френският шампион за 1981 г.!
Renault 4 „Sixties“ – 1985 г.
Sixties е лимитирана серия, произведена в знак на почит към 60-те години на XX в. Пусната на пазара в три цвята (червен, жълт или син), нейното производство е ограничено до 2000 бройки.

Базирана на модела GTL, тя се отличава с двата си топлоизолирани стъклени люка и трицветна тапицерия, съчетани с черен скай.

Решетката, броните, дръжките на вратите и огледала са изпълнени в матово черно.
Renault 4 F4 „Darty“ – 1986 г.
С товароносимост от 300 кг, обем от почти 2 м3, задно окачване с усилени торсионни щанги, остъклена задна врата, която се отваря отдясно наляво, за да се улесни товаренето от тротоара. този ван е богат на функции!

Автомобилът лесно се забелязва заради извития люк на покрива, който може да се повдига и премахва. Той се простира по ширината на целия покрив и ви позволява да товарите обемисти предмети отгоре... дори и жираф, ако вярвате на рекламите!

Този ексклузивен люк на Renault, познат като „girafon“ (жираф) се използва при малките автомобили с повишена проходимост, произвеждани през 80-те и 90-те г. на XX в.: Express.

На 5-те континента ванът Renault 4 носи гордо цветовете на безброй специализирани, търговски, държавни агенции и големи марки.
Renault 4 „4L Trophy™“ – 2020 г.
Когато сте в Renault 4, никога няма да излезете от строя и младото поколение на XXI век го доказва с 4L Trophy™.

Организирано за пръв път през 1998 г., това 6000-километрово рали включва 1200 младежки екипажа в състезание от Париж до южната част на Мароко.

Като здрав автомобил, 4L си проправя път през скали и пясъци, докато участниците в ралито („trelleurs“) правят всичко възможно, за да могат техните автомобили да продължат, въпреки хилядите километри, вече отчетени на километража.

Въпреки че автомобилите 4L вече имат много години зад гърба си, те все още са достатъчно надеждни, за да достигнат мястото на следващия вечерен бивак.

Кой друг модел все още може да направи всичко това 60 години по-късно?
Renault 4 – „Torpedo SINPAR“ – 1968 г.
Renault 4 4x4 SINPAR (Société Industrielle de Production et d’Adaptation Rhodanienne) се отличава със своите „офроуд“ качества, като въпреки това запазва комфорта и мощността на стандартно произведен автомобил.

Неговият висок пътен просвет и независимото четириколесно задвижване му позволяват да се движи плавно и до известна степен комфортно по най-лошите пътища и на най-неравния терен. Неговата конструкция позволява лесното му преобразуване в седан, както и в микробус, без това да е за сметка на полезния обем.

През лятото на 1964 г. SINPAR лансира на пазара одобрен от Renault Torpedo с 4-колесно задвижване, но без покрив, странични панели и със сгъваемо предно стъкло и изрязани страни, улесняващи качването на 2 души.

Най-известното Torpedo SINPAR е снимано във френския телевизионен сериал „Les Chevaliers du ciel“ (Аеронавтите).
Renault 4 „Services Publics“
Със своята поява през октомври 1961 г. ванът може да се похвали с впечатляващ набор от функции: товароносимост 300 кг, обем от почти 2 м3, задно окачване с усилени торсионни щанги, остъклена задна врата, която се отваря отдясно наляво, за да се улесни товаренето от тротоара.

Френската пощенска служба го прави един от първите автомобили на своя автопарк, заради товарния му обем от 5,47 м3 и максималното тегло от 1050 кг.
 Без задни странични прозорци, дръжки на вратите, нито пък задни седалки, автомобилът е боядисан в стандартизиран цвят „030“, често наричан „пощенско жълто“.

Френската Национална жандармерия също избира този автомобил, не само заради собствените му качества, но и защото изпълнява един от основните критерии: „Човек трябва да може да седи вътре, докато носи кепе“.

От 1962 г. над 14 500 Renault 4 се присъединяват към редиците на Националната жандармерия, за да служат като патрулни автомобили и автомобили за свръзка или просто като помощни бригадни автомобили.
Renault 4 „e-Plein Air“ – 2019 г.
Този уникален модел е резултат от сътрудничеството между Renault Classic и Melun Rétro Passion – фирма, специализирана в Renault 4, и е представен по време на автомобилното шоу Epoqu'Auto, където се показват най-популярните електрически автомобили.

„Защо култовото Renault 4 да не стане част от това движение?“

Създадено на базата на скъсената платформа на JP4, този 4L е забавна версия, която напомня за Plein Air и е с модернизиран дизайн на Renault. Той е оборудван с електрическите компоненти на Twizy за приблизителна максимална скорост от 85 км/ч.
Renault 4 „Rallye Dakar™“ – 1980 г.
През 1969 г. при опит да поставят рекорд от Кейптаун до Алжир (рекорд, поставен през 1971 г. с Renault 12 Gordini), братята Маро се отправят на разузнавателно пътешествие през Сахара в салона на Renault 4.

Няколко години по-късно, отново в салона на Renault 4, те се озовават на стартовата линия на съвсем нов тип рали, няколко хиляди километрово състезание, което започва в Париж и завърви в Дакар.

През 1980 г. те се придвижват напред в класацията до 3-то място благодарение на тяхното Renault 4, подсилено с двигател Renault 5 Alpine GR2 със 140-литров резервоар.

Ралито „Париж – Дакар™“ ​​се превряща в легенда, братята Маро – в герои, а невероятното Renault4 – в символ на рали, в което аматьори могат да победят спортните екипажи.
Renault 4 „Seventies“ – 1975 г.
Премяната на автомобила „Seventies“ се базира на Renault 4 GTL.

Лепенките са взети от дизайнерски модел на Publicis, а каросерията му е боядисана в розово от Renault Classic.

Тази декорация има за цел да преконфигурира Pub Renault (познат сега като Atelier Renault), разположен на „Шанз Елизе“ в Париж. Темата за неговото откриване е реклама.
Renault 4 „Terre de Feu – Alaska Expedition“ – 1965 г.
През 1965 г. четири парижанки се впускат в невероятно предизвикателство: те изминават 40 000 км от Ушуая в Огнена земя до Анкъридж в Аляска, и с помощта на два Renault 4 прекосяват целия американски континент за четири месеца и половина.

Те доказват здравината и пъргавината на Renault 4, като пътуват от нос Хорн до заледените склонове на Скалистите планини, през Андите, амазонската джунгла и солената пустиня в Юта.
Renault 4 Saline 4 fun – 2011 г.
През 2011 г. Renault отпразнува 50-годишнината на 4L. Renault Classic се обедява с „Triplettes de Bonneville“, за да представи ван 4L от 1983 г. на известната „Седмица на скоростта“ на Bonneville Salt Lake в Съединените щати.

Базиран на ван Renault 4, Saline4Fun има изключително нисък пътен просвет, ауспух, който се подава от предния калник... и парашут!

Скоростната кутия се базира на Renault 21 Turbo и Renault 25 GTX и а шасито има специфична трансмисия (картер на главините, оси, спирачки и окачване). Автомобилът е снабден с цялото оборудване за безопасност, изисквано от американския организатор, с което достига до тегло около 780 кг.

Той е задвижван от двигател Renault 5 Turbo, тунингован, за да достигне 285 к.с., който е монтиран в предния отсек на автомобила, където обикновено се намира оригиналният двигател.

Оборудван с всичко това и специфичните гуми Good Year Long Speed Racing, Saline4Fun официално достига рекордна скорост от 237 км/ч., което представлява почти два пъти над нормалната скорост!
Renault 4 Clan „Bye Bye“ – 1992 г.
През 1992 г. Renault 4 предизвиква голям фурор с производството на лимитирана серия.

Renault създава Renault 4 „Bye Bye“, разработен на базата на „Clan“ и прекратява производствената линия като използва всеки автомобил като номер в своето заключително обратно броене.

Всеки един от автомобилите има специално арматурно табло с номерирана табелка от 1000 до 1.
Illustrations ©greg2021. Възпроизвеждането забранено.

събития по случай 50-годишнината на Renault 5

Renault 4 – 60-та годишнина
4L празнува своя 60-та годишнина!
Renault 4 – илюстрации – 60 години
историята на 4L в илюстрации