ВАШИТЕ ВЪПРОСИ ОТНОСНО ТЕХНОЛОГИЯТА E-TECH 100% ELECTRIC
E-Tech 100% electric, експертният опит на Renault
Ние отговаряме на всички ваши въпроси относно шофирането на електрически автомобил.
НАДЕЖДНИ ЛИ СА ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ АВТОМОБИЛИ?
Електрическите автомобили са съизмерими с автомобилите с двигател с вътрешно горене по отношение на надеждността.
Renault разработи технологията E-Tech въз основа на своите експертни познания в електрическите автомобили и опита си във Формула 1, и с подкрепата на своите инженерни екипи, за да я направи възможно най-надеждна:
Електрическите мотори са по-прости и имат по-малко части и следователно изискват по-малко поддръжка. Вследствие на това, ремонтът и отстраняването на проблеми при тях е по-лесно, отколкото при автомобил с двигател с вътрешно горене.
Техните компоненти са също толкова здрави и издръжливи, колкото тези на превозните средства с двигател с вътрешно горене, и повече от 30 000 служители в мрежата на Renault вече са обучени да ви помагат с поддръжката на вашия автомобил E-Tech 100% electric.
Автомобилите с технология E-Tech 100% electric, които предлагаме днес, са резултат от дългогодишни разработки, които се оказаха успешни в Zoe от 2012 г. насам. Гордеем се с факта, че нашите познания в сферата на електрическите превозни средства ни позволяват да разработваме нови технологии, които ги правят още по-надеждни.
ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ АВТОМОБИЛИ ГЕНЕРИРАТ ЛИ ЗАМЪРСЯВАНЕ?
Първоначално да, после не.
Да, защото производството им има по-голям въглероден отпечатък от производството на превозни средства с двигател с вътрешно горене.
И не, защото единствените замърсяващи частици, които те генерират по време на шофиране, идват от спирачките и износването на гумите.
Справедливо е да се каже, че през целия им жизнен цикъл електрическите автомобили замърсяват... до 81% по-малко от автомобилите с двигател с вътрешно горене.
За да научите повече за въглеродното въздействие на електрическите автомобили, вижте проучването, публикувано на 21 април 2020 г. от Transport & Environnement (T&E).
КАК СТАРТИРА ЕЛЕКТРИЧЕСКИЯТ АВТОМОБИЛ?
Стартирането на електрически автомобил е много лесно, но е много важно да се прави правилно.
Независимо от вашия модел (ключ за запалване или бутон за стартиране/спиране), трябва да държите крака си върху педала на спирачката, за да потвърдите процедурата за стартиране. След това можете да свалите крака си от педала и автомобилът ще потегли тихо. Тъй като е 100% електрически, той няма да издава никакъв шум, но таблото ще потвърди, че е стартиран.
Не използвате съединителя за движение напред или назад; вместо това използвате лоста за избор и педала на газта, за да посочите своя избор. Натиснете спирачката, за да намалите или спрете. Автомобилът спира и стартира мотора сам. След стартиране можете да се насладите на гъвкаво шофиране с динамично потегляне и чисто, незабавно ускорение.
КЪДЕ МОЖЕТЕ ДА НАМЕРИТЕ ЗАРЯДНИ СТАНЦИИ ЗА ЕЛЕКТРИЧЕСКИ АВТОМОБИЛИ?
На теория почти навсякъде. Всичко, от което се нуждаете, за да заредите електрически автомобил, е електричество, следователно всеки контакт е потенциална зарядна станция.
Често срещани са така наречените „обществени“ контакти на паркинги, в търговски центрове, по магистрали и в някои мрежи за споделяне на автомобили.
КЪДЕ МОГА ДА ЗАРЕЖДАМ СВОЯ АВТОМОБИЛ E-TECH 100% ELECTRIC?
Зареждане на вашия 100% електрически автомобил:
У дома включете автомобила в домашен контакт (усилен или стандартен) или в монтирана на стената зарядна станция. Поръчайте своето решение за домашно зареждане при покупката на автомобил Renault в дилърството.
На пътя спрете на някоя от многото обществени зарядни станции. Бързате за някъде? Изпробвайте бързите зарядни станции.
КАК МОГА ДА ОПТИМИЗИРАМ ЗАРЕЖДАНЕТО ПРИ ПЪТУВАНЕ?
Времето за зареждане зависи от вашия автомобил и типа заряд. С Renault Megane E-Tech 100% electric можете да възстановите до 300 км пробег по WLTP за 30 минути, като използвате бързо зареждане.
За да се възползвате максимално от бързото зареждане, ви препоръчваме да зареждате батерията само когато оставащият пробег е под 20%, и да спрете при достигане на максимум 80%.
Цените за зареждане варират в зависимост от оператора. Начините на фактуриране също варират - таксуват се или кВт, или време за зареждане (на бързи зарядни станции).
За оптимално зареждане при пътуване функцията за планиране на маршрута route planner предлага най-доброто възможно пътуване, отчитайки батерията, оставащия пробег на автомобила, пътните условия и наличността на зарядни станции (видове станции и техните цени). Например с route planner при Megane E-Tech 100% electric*, в зависимост от това как програмирате маршрута, можете да подготвите батерията, за да направите бързото зареждане възможно най-ефективно.
* в зависимост от версията
КОЙ Е ИЗОБРЕТИЛ ЕЛЕКТРИЧЕСКИЯ АВТОМОБИЛ?
Както често се случва, отговорът е няколко души, а не само един.
Има няколко ключови момента, които ни помагат да проследим произхода:
През 1830 г. шотландецът Робърт Андерсън изобретява вид електрическа карета.
Около 1835 г. Томас Дейвънпорт следва предшестевниците си, като създава малък електрически локомотив.
През 1859 г. Гастон Планте изобретява първата акумулаторна батерия, която след това е допълнително подобрена от Камий Фор през 1881 г.
Около 1895 г. снимка показва Томас Паркър, позиращ до електрически автомобил. Той е известен с изобретяването на оборудването, което задвижва първите електрически трамваи, така че е възможно той да е изобретателят на автомобила на снимката... но не можем да сме абсолютно сигурни.
Renault спомага за популяризирането на електрическите автомобили с лансирането на Renault Zoé през 2012 г.