Моторните спортове като част от нашата история

Мотивирани от предизвикателството, ние винаги сме жадували за нещо ново. От времето на Луи Рено, състезателното шофиране оставя трайна следа в нашата история и култура.

От Renault Type A до Renault MEGANE R.S.

Нашите първи спортни постижения

Renault Sport – Нашата история

Началото

Още отрано Луи Рено осъзнава важността на спортните постижения за развитието на образа на марката. На 24 декември 1898 г. той доказва превъзходството на своето велико нововъведение – трансмисията с директно задвижване. Автомобилът Type A е първият, изкачил се на хълма Монмартър по улица „Лепик“.

 

След този успех Renault започна да се състезава в автомобилизма и печели редица победи в Гран При. Renault Type K, оборудвано с първия двигател, проектиран от Renault, се отличи особено в ралито Париж – Виена през 1902 г. Първата световна война прекрати автомобилните състезания в Европа, но Renault не остана за дълго встрани от автомобилизма. „Диамантът“ си върна блясъка на славата през 30-те години на XX в. с впечатляващото Renault 40CV. Победител в рали „Монте Карло“ през 1925 г., компанията се отличи в много състезания като счупи рекордите за скорост за времето си със своя поръчков модел.

Идването на Гордини

През 1958 г. Renault назначи италианския конструктор Амеде Гордини за ръководител на поделението за автомобилизъм. Така се роди легендарният модел Renault 8 Gordini. Той стана символ на успеха за цяло поколение шофьори. Неговата огромна популярност доведе до създаването на Renault 8 Gordini Cup през 1966 г. – първата по рода си състезателна серия.

 

През юли 1970 г. пускането на пазара на Renault 12 Gordini доведе до „Деня G“ – събиране на собствениците на Gordini на състезателната писта „Paul Ricard“. Духът на това събитие живее и днес чрез Световните серии на Renault. По  същото време, Формула Renault направи своя дебют с първите автомобили, използващи двигател от Renault 12 Gordini. През 1971 г. Франция стана домакин на първия си шампионат на Формула Renault.

Renault Sport – Renault Gordini на пистата
Renault Sport – Alpine A110

Изкупуване на Alpine

През 1973 г. Renault стана мажоритарен акционер в Alpine – малка френска производствена фирма, основана от Жан Ределе, с която марката е била свързана в течение на много години. 1973 година се оказва добра за марката, тъй като Alpine A110 Berlinette печели първия Световен рали шампионат.

Renault и най-голямото състезание

Нашата история във Формула 1

Нашето начало в спортното шофиране

Нашата история в автомобилизма започва с идването на Амеде Гордини, известен със своите автомобили за Гран При. Renault изгради фабриката във Вири-Шантийон, за да приюти неговите произведения. Благодарение на Гордини, Renault се съсредоточи най-напред върху двигателя V6 2,0 л, който е показан на широката общественост през януари 1973 г. Той се оказа конкурентоспособен в прочутия Европейски шампионат за двулитрови спортни автомобили.

 

Окрилено от този успех, Renault се присъедини към Световния шампионат на FIA за спортни автомобили и разработи турбо версия на двигателя.

Renault F1
Renault F1

Нашите първи стъпки във Формула 1

Renault Sport е официално основана през 1976 г., когато стартира програмата за състезания с едноместни автомобили: Формула 2, Sport Le Mans, а след това и Формула 1 през 1977 г. Renault се включва във Формула 1 като отбор. Марката застава начело с ключова иновация – турбокомпресора. Докато нейните конкуренти използват двигатели с директно впръскване на горивото, Renault монтира мотор V6 с турбокомпресор. В същото време Дидие Пирони и Жан-Пиер Жосо печелят 24-те часа на Льо Ман през 1978 г. със своя Alpine-Renault A442B, задвижван от двигател с турбокомпресор Renault V6. Марката с диаманта постигна своята първа победа във Формула 1 през 1979 г. във френското Гран При с Жан-Пиер Жабуй зад волана на RS11.

 

В началото на 90-те г. на ХХ в. Renault спечели 15 пъти Гран При и финишира втори през 1983 г. на Световния шампионат благодарение на Ален Прост, преди да се оттегли от състезанието в края на сезона през 1985 г. Renault заложи на турбо двигателя, на който по това време никой не вярваше, и това наистина се отплати.

Завръщането

Renault се върна във Формула 1 през 2001 г. след като закупи екипа на Benetton, преди официално да смени името на Екип на Renault F1 през 2002 г.

 

Възходът на екипа на Renault F1 съвпадна с този на Фернандо Алонсо, който спечели две последователни световни титли при пилотите през 2005 и 2006 г. През същия период новият екип спечели и две титли при конструкторите.

 

През 2011 г. Renault реши да се концентрира върху дейността си като производител на двигатели за други отбори. Екипът на Renault F1 бе продаден на Genii Capital. След това двигателите на Renault станаха движещата сила за отбора на Red Bull Racing, който спечели Световния шампионат с четири титли при конструкторите между 2010 и 2013 г. Себастиан Фетел влезе в книгата на рекордите като стана най-младия четирикратен световен шампион в историята на Формула 1.

Боксът на Renault Sport Формула 1
Renault Sport – автомобил на Формула 1, R.S. 19

2019-2020 г., „бурната атлантическа зона“ на Renault

През 2016 г. се завърнахме във Формула 1 като официален конструктор.

 

През последните години доказахме мястото си в основата на този спорт. Постигнахме истински блясък на пистата с няколко велики битки и невероятни резултати. Извън пистата изградихме новаторски маркетингов подход и дейности за връзки с обществеността, за да увеличим нашата публика и спечелим любовта на нашите привърженици. 2020 г. обещава да бъде вълнуваща година както на пистите, така и извън тях. Нямаме търпение да започнем!

Renault Sport е също...

Серия Renault Sport

Страстта към автомобилизма

Серия Renault Sport

Включете се в надпреварата
Renault sport – Профил на Формула 1 R.S. 19

Екип на Renault F1

В основата на нашите спортни дейности

Запознайте се с екипа на Renault F1
Използвайки този сайт, вие се съгласявате, че Рено Нисан България ЕАД и неговите партньори могат да използват бисквитки, за да анализират дейността и ефективността на сайта, както и да показват рекламни съобщения, пригодени към вашите интереси и взаимодесйтвия със социални мрежи. | Управление на бисквитките|Научете повече