автомобили Renault с вътрешно горене, работещи с LPG
Renault and LPG
Двугоривната система с бензин и LPG (Liquified Petroleum Gas - втечнен нефтен газ или пропан-бутан) е практично, икономично и по-щадящо околната среда решение в сравнение с конвенционалните бензинови превозни средства.
Автомобилите с двугоривна система сега се предлагат като оборудвани с технология Eco-G, създадена от Renault.
3 факта за технологията Eco-G
закупуване
Пестите пари с 50% по-ниски или нулеви разходи за регистрация*, по-ниска неустойка за доплащане**.
ежедневно ползване
Спестявате още повече с около 50% по-ниска цена на литър в сравнение с бензиновите автомобили. По-малко емисии на твърди частици, което прави технологията по-екологосъобразна.
на пътя
С 2 резервоара вашият пробег нараства до 1300 км***. Освен това със стикер Crit’Air 1 можете да шофирате навсякъде.
*варира според региона. Разходите за издаване остават дължими.
** (да се локализира спрямо държавата)
*** в зависимост от версията и допълнителното оборудване
как работи двугоривното решение с бензин-LPG
автоматична и ръчна работа с LPG резервоари
Автомобилите Eco-G имат 2 резервоара (бензин и LPG), които се използват последователно; въпреки че това превключване се извършва автоматично, можете да го управлявате и ръчно.
автоматично
В този режим автомобилът систематично използва бензиновия резервоар при стартиране и след това самостоятелно превключва между двата резервоара. По-пълният резервоар е винаги с предимство.
ръчно
В този режим вие решавате кой резервоар да използвате и кога искате да превключите на другия. Вашето решение се запазва като настройка по подразбиране, докато не го промените.
компоненти на LPG двигателя
LPG резервоар
Разположен в отделението за резервно колело при всички автомобили Renault Eco-G.
предпазен клапан за налягане
Гарантира безопасността на автомобила в случай на свръхналягане.
LPG превключвател/датчик
Показва нивата на пълнене и ви позволява ръчно да превключвате между LPG и бензиновия резервоар.
LPG горивопровод
Свързва двигателя към захранването му с гориво от резервоара за LPG.
регулатор на налягането
Регулира налягането на газа, за да го превърне от течност в газ.
вашите въпроси относно това как работи LPG
Какви са ползите от задвижването с LPG двигател?
С многото постижения в тази област, двугоривното задвижване с бензин/LPG стана по-гъвкаво и няма спад в производителността на двигателя.
Може дори да се каже, че LPG задвижването вече предлага повече въртящ момент от бензиновия си еквивалент.
Къде мога да зареждам с LPG?
(to be localised by country) In France, LPG can be found in a quarter of service stations on average (over 1,500 service stations). You can find them on Essence&Co or MyGPL.eu to better plan your trip.
Ако не можете да намерите бензиностанция с LPG наблизо, не се безпокойте: можете да шофирате само с бензин, както при конвенционален автомобил с вътрешно горене. Обърнете внимание обаче, че вашият бензинов резервоар се използва винаги при стартиране и затова не може да бъде празен!
Как зареждам с LPG?
По същия начин както при така наречения „конвенционален“ резервоар:
- Отворете капачката на резервоара (като на бензинов резервоар).
- Поставете накрайника на помпата за LPG в отвора.
- Отстранете накрайника, когато резервоарът е пълен и поставете капачката на резервоара.
Нещо повече - успокояващо е, че във Франция една четвърт от бензиностанциите предлагат LPG. Ако не можете да намерите бензиностанция с LPG наблизо, не се безпокойте: можете да шофирате само с бензин, както при конвенционален автомобил с вътрешно горене. Обърнете внимание, че вашият бензинов резервоар се използва винаги при стартиране и затова не може да бъде празен!
По-сложно ли е да се поддържа LPG автомобил?
Поддръжката на автомобил Eco-G не е по-сложна от тази на конвенционално превозно средство: интервалите за обслужване и разходите са същите.
Както при всяко „специфично“ превозно средство, поддръжката трябва да се поверява от професионалисти, обучени за обслужване и ремонт на двугоривни автомобили. Като ориентир превозно средство Eco-G трябва да се обслужва на всеки 20 000 до 30 000 км както конвенционален бензинов автомобил. Придържайте се към честотата, посочена в сервизната книжка, за да сте сигурни, че автомобилът функционира правилно.
Въпреки че автомобилите Renault Eco-G имат допълнителен резервоар, предназначен за LPG, тяхното вътрешно пространство остава непроменено и цената им е сходна с тази на конвенционален бензинов автомобил. Затова не се налага да променяте навиците си.
предимствата на LPG автомобил
С два резервоара пробегът на автомобил Eco-G е по-оптимизиран от този на бензиново превозно средство.
Не е нужно да зареждате толкова често и струва по-малко, тъй като LPG е с 50% по-евтин* от бензина и дизела.
От екологична гледна точка автомобил Eco-G отделя до 11% по-малко CO2 и 10 пъти по-малко NOx** от дизелово превозно средство.